måndag 29 juni 2009

spenderat helgen på akuten....

Hann gå upp sätta mig i soffan ta två alvedon och ett glas vatten mot min mensvärk i lördags och sen sa det bara pang och gjorde ont som fan. Tur att Henrik var hemma och att jag fick ont innan han skulle iväg annars vet jag inte var jag skulle gjort. Gjorde så jävla ont att jag fick panik och inte var så bra på att kommunicera och spydde. Älsklingen ringde ambulans och jag fick åka i ilfart till sjukhuset med blåljus och sirener. Henrik sa efteråt att det gick undan och att de körde mot rött och i 160km/h mitt i stan, men för mig kändes det som en timme av ren smärta. Kom till akuten fick smärtstillande riktigt bra grejer och massa prov dock ville min kropp inte alls ge blod så jag blev stucken överallt i händer och armar och fickdropp och stuff. Tur att jag var så trött att jag blundade så jag slapp se när de kretade runt i mina ådror för att få blodprover, hatar verkligen nålar.

Sen låg man och hade tråkigt ett par timmar för att sen göra en CT röntgen och vänta några timmar till så sjukt tråkigt. Det tråkiga är att man går genom 10 olika sköterskor och annan personal och måste upprepa och svara på samma frågor tusen gånger under tiden man väntar och träffar nya som ska ta hand om en.

sen blev jag inlagd på en avdelning och först kl 8 så kom en läkare och gav oss ett skitkasst besked som inte sa oss någonting alls och inget svar på varför jag hade haft ont och han hade inte tid att svara på våra frågor heller. Henrik åkte hem och jag stannade kvar.

Som tur var så fick jag träffa en riktigt bra läkare dagen efter som tog sig tid och visste varför jag kommit in till akuten och jag fick äntligen svar på vad det var jag hade.
Den knöl jag haft i ett helt år och som de på vårdcentralen förra sommaren sa var en muskel som svullnat och fick antibiotika för men som inte hjälpte. Samma vårdcentral sa förra veckan att det kunde vara en fett knöl och att jag ska få en remiss efter sommaren och operera bort den då de inte visste vad det var och det var bra då jag haft ont i den i ett år. På sjukhuset sa läkaren nu att det var ett brock och anledningen till att jag fick så ont i lördags var att knölen blivit klämd på nåt sätt så att en del av tarmen kommit ut ,fattade inte riktigt men det förklarar ju varför jag hade så ont. Känns ju kul att gått runt i över ett år med brock inte alls.

Läkaren ringde i dag Måndag och sa att på torsdag ska jag spendera hela dan på sjukhuset för att ta prover, prata med narkosläkare och stuff och på Måndag ska jag opereras för att sen vara sjukskriven i 4-5 veckor.
Ingen kul sommar får ju knappt någon inkomst alls då:/ men hälsan går ju före så det blir en lugn sommar för mig.

ciao

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt! Men såå skönt att få reda på varför du hade ont och nu kunna göra något åt det. :-) Kan ju vara bra med en lugn sommar också..

    SvaraRadera