fredag 14 augusti 2009

medeltidsveckan 09 1-8 aug

ja lite sen update jag vet men har haft mkt att skriva och ta igen här i bloggen nu när jag varit borta i sommar men uppdaterar så mkt jag kan nu i efterhand:)
Som alltid eller iaf de senaste 5 åren så har jag åkt till Gotland och härliga Visby varje år v.32 för medeltidsveckan. För er som aldrig varit där råder jag att åka dit och när ni väl varit där så är ni fast jag lovar.
Det hela började med att jag ,Henrik,Sara och Jean-Pierre åkte hemifrån den 31 juli vid 21 tiden för att ha god tid på oss till Nynäshamn där vi ska ta färjan till Gotland. Färjan avseglar dock inte förrens 04.45 och vi kom dit i god tid och med bara ett stopp på Mc donalds på vägen.
Väl på färjan la sig de andra på golvet för att sova och jag som inte prövat eller vågat sätta mig eller ligga ner på golv pga operation satt vaken hela båtfärden grymt tråkigt och jag var sjukt trött snart varit vaken i 24 timmar. Väl framme i visby vid 8 tiden lördag morgon var det bara att gå runt och vänta, fika lite och vänta tills kl.14 då vi får tillträde till lägenheten ala var sjukt trötta och humorn sjönk så lågt den kan när man har varit vaken i snart mer än 30 timmar i sträck.

Alla sov 3 timmar när vi väl fick lägenheten hur underbart som helst jag hade lätt kunnat sova resten av dagen men kände att jag ville hänga med på allt roligt och inte missa nåt:)
på kvällen blev det fest på medeltids krogen Bistar haren med massa vänner vi träffade till kl. 02.00 helt underbar dag med cider,öl och en massa trevligt folk.
De resterande dagarna så festades det på stranden vid jungfru tornet, på effes där det alltid är röj och på Bistra haren. Det finns ett ställe man måste gå till enligt mig den här veckan och det är att besöka Sverige största glass bar i visby hamn där de har alla möjliga konstiga sorters glass som viol, whiskey, saffran, mynta och fler ännu konstiga smaker m.m.
Tisdag så åt vi på resturang för att fira att Pierre hade friat till Sara under sin sagoberättning för allt folk i visby helt underbart romantiskt.
Lite mer som hände under veckan var att se Trix eldshow på Onsdag kvällen och är ni där någon gång så får inte detta missas då det är den bästa eldshow gruppen i hela Sverige. Jag passade även på denna onsdag att fotas av fotografen Pierre som också hade semester den här veckan, ska bli kul att få se bilderna sedan.
På lördagen såg vi Jauvets show sagan om den andra ringen som var rolig så dem får ni heller inte missa när ni är på medeltids veckan någon gång.
För att göra hela veckan korfattat så bestod i princip hela veckan av god mat, möta massa folk du känner ,lite sömn och en massa dricka och festande party,party:)

Lite bilder från veckan:)

Jean -Pierre sago berättaren och vänGycklar gruppen Trixs eldshow fotat av Annie stoij


Jauvets föreställning "sagan om den andra ringen"

sten stranden och utsikt från jungfutornet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar